Friday, November 17, 2023

Põhjala / Weihenstephan - Cellar Series - Zeit

Nimi: Põhjala / Weihenstephan - Cellar Series - Zeit
Päritolu: Eesti (Tallinn)
Taara: Klaas 0,33L (Vahakork)
Alkohol: 12%
Algvirde tihedus: 29°
Tüüp: BA Wheatwine / Nisuvein
Hind: Sõber tõi sünnipäevaks. Aitäh!
Eelhäälestus: Põhjala Cellar Series on ju kvaliteedi märk. Õlu on valminud koostööna ehk nö. collabrewna. Samas on tegu selle blogi esimese Wheatwine-ga. Kuigi õlletüüp on minu jaoks senitundmatu siis, eeldan, et tegemist on odraveiniga sarnase asjaga. Ootused on kõrgel.
Värvus: Kastanpruun
EBC: ?
Vaht: Ilusat beežikat vahtu tekkis esimese hooga ligi kolmandik klaasi ja se vajub rahulikult.
IBU: 25

Aroom: Aroom on odraveinidega sarnaselt veidi terav, kergelt alkoholine karamelline ja linnaseline. Mingi veini tunnetus on temas ka tõesti olema.

Maitse: Taaskord võib esmalt tajuda mõnusalt paksu konsistentsi. Maitse on esmalt jõuliselt karamelline, aga seejuures pole ta üleliia magus. Karamellile järgneb tubli patsakas vilja. Ei oskagi täpselt nüüd aimata kui palju annab maitsele iseloomu portveini vaatides veedetud aeg ja kui palju on neid veinilaadseid nüansse õlletüübi enda poolt kaasa toodud. Maitseküllane on ta igal juhul. Maitses on ka üpris palju alkoholi tajuda. Järelmaitses on veel mingi kuivatatud puuviljade nüanss.

Kokkuvõte: Kindlasti on tegemist eliitklassi õllega. Ma ise küll eelistaksin talle portereid ja stoute, aga ma mõistan ka täielikult erinevate viljaveinide austajaid. Sest nagu mainitud maitsete virrvarr on siin vägev. Selle õlletüübi puhul ei häiri ka maitses tajutav alkohol, sest see harmoniseerub ülejäänud maitse osistega. Lihtsalt tekkis mõte, et äkki võiks viljaveini hoida mõne muu alkohoolse joogi vaadis BA tegemiseks, et vaadi lisatud maitse jooned oleks selgemini eristatavad, aga võib ka olla, et need ei sobiks siia üldse. no ma ei tea õlle valmistamise puhul olen ma puhas teoreetik. Igatahes võib seda õlut julgelt proovida.    

Hinne: 5-

Huvitav fakt: Õlu on valminud koostöös Weihenstephan pruulikojaga, mis asub Saksamaal. 
Zeit tähendab aega, saksa keeles. Õlu on aega veetnud kolme erinevat tüüpi portveini vaatides.
Nüüd on mul kolme põhilise õlle vilja veinid ära proovitud, rukki, odra ja nisu.

Tootja infot: https://pohjalabeer.com/cellar-series

No comments:

Post a Comment