Tuesday, September 19, 2023

A. Le Coq - Premium - Franconian Red Lager

Nimi: A. Le Coq - Premium - Franconian Red Lager
Päritolu: Eesti (Tartu)
Taara: Plekk 0,5L
Alkohol: 5,4%
Algvirde tihedus: 12,9% P
Tüüp: Franconian Red Lager /Lager
Hind: 1,99€ + pant
Eelhäälestus: Näib, et tegemist on Premium Summer ALE-i mantlipärijaga. See Summer ALE sai küll sel suvel mu lemmik massikaks. Ehk on ka järgmine katsetus väärt õlu.
Värvus: Tumepruun (Õnneks kartsin midagi punasemat.) 
EBC: 27
Vaht: Ilus vahumüts tekkis ja seisab väga eeskujulikult.
IBU: 24

Aroom: Aroom on selline magusmõrkjas, veidi karamelline. Meenutab midagi, aga täpselt ei tea mida. Seda aroomi on ka terakene rohkem, kui keskmisel laager õllel, ent siiski üpris vähe.

Maitse: Esimese asjana tajun, et ka konsistents on veidi tummisem kui keskmisel laagril. Ka maitses on see sama "miski" tunda, millele ma näppu peale ei suuda panna, aga see võib olla mingi suhkrusiirup. Üldjoontes on see maitse pigem mõrkjas ja kerge karamelli kraega. Tegelikult tuleb tõdeda, et ka see õlu on täitsa joodav. Maitse jääb võib-olla veidi tagasihoidlikuks. Aga omapära on tal selgelt olemas. Tegelikult on see ikka päris hea õlu kui arvestada, et tegu on masslaagriga. 

Kokkuvõte: Siin on nüüd kaks varianti, kas pruulimisel on midagi nihu läinud, või pole kirjelduse kirjutaja vaske näinud, sest ma olen vaskset värvi õlut joonud/näinud küll, aga see värvus pole teps mitte vaskne. Üldiselt tuleb aga tõdeda, et A.Le Coq on jälle suutnud ühe täitsa joodava masslaagri teha. See jääb küll Summer Ale-i varju, aga see võib tuleneda ka minu eelistusest õlletüüpide suhtes. Samas ma usun, et ilmselt ma osatan teda veel. Ning mis mind eriti ärevaks teeb on küsimus, et mida nad talve eripruuliks teevad. See võiks küll mingi magustoit olla.

Hinne: 4+

Huvitav fakt: Näib, et A.Le Coq on loonud mingi aastakäikude eri seeria. Kiidan algatust!
Kasutatud on Mandarina Bavaria, Akoya ja Mittelfrüh humalaid.

Tootja infot: https://www.alecoq.ee/toode/premium-franconian-red-lager/

No comments:

Post a Comment