Thursday, April 18, 2024

Lehe - Heaven Hell

Nimi: Lehe - Heaven Hell
Päritolu: Eesti (Keila)
Taara: klaas 0,33L
Alkohol: 14,0%
Algvirde tihedus: 30P
Tüüp: American Barley Wine BBA / Barley Wine / Barrel Aged
Hind: 5,95€ (pant hinnas).
Eelhäälestus: Senised kogemused odraveinidega on olnud meeldivad. Lehe esituses ma polegi veel ühtegi proovinud, aga ma eeldan, et see on neil õnnestunud. Nagu nende vaadimekutised reeglina kipuvad olema. Ehk siis ootan ägedat õlleelamust.
Värvus: Tumepruun.
EBC: 45
Vaht: Väga ei pidanud meelitama, et kerge vahumütsike tekkiks.  Vajus ta veidi kiirustades.
IBU: 80

Aroom: Üle klaasiserva on kohe odravirre selgelt tunda, mõjub küllaltki kaljaselt. Veidi midagi magusat, aga burbooni kohe ei tuvasta. Muidugi on mul hetkel ka kerge nohu kallal, seega võib olla aroomi tajus kadusid.

Maitse: Maitse on esimese hooga üsna magus ja kohe järgmisena on tunda alkoholi. Kui alkohol vajuma hakkab kerkib sealt tagant uuesti aroomis olnud otra ja lõppmaitses välgataks korraks nagu viljakohv läbi. Kuna maitses on nõndapalju alkoholi, siis see vaadis omandatud viskikogemus jääb veidi nõrgaks, ehkki mingil hetkel on ta olemas. Vaadi mõju on kõige paremini tunda siis kui suurem alkoholi tundmus hakkab suus vaibuma, ehk siis üpriski maitse algusfaasis. Kokkuvõtteks meeldivalt magus, veidi liiga tugeva alkoholi tundmusega, ent siiski üldjoontes meeldiv. Enneolematut maitseelamust siiski ei saanud.   

Kokkuvõte: Nende tugeva alkoholisisaldusega õllede puhul on mingi kriitiline ajahetk, millal sa pead arvamuse kirja saama, sest siis hakkab alkohol mõjuma ja sa leebud. Vigu ma tema puhul otseselt ei tuvastanud, aga see alkoholi nii tugev möllamine maitses on siiski pigem mitte nii meeldiv, vähemasti minu jaoks. Ma siin olen küll paar päeva kerge külmetuse käes kügelenud, aga ma arvan, et see oluliselt mu tajusid ja arvamust ei mõjuta, sest rõhk on sõnal kerge. Üldiselt igati tore õlleke, aga kui tegemist on vaadis aegateeninud isendiga ja veel mingi kangema viljaveiniga, siis ma ootan suuremat maitsete tulevärki. 

Hinne: 5-

Huvitav fakt: Õlleke on veetnud aega Heaven Hill burbooni vaatides.
Mulle isiklikult meeldib ka see pudelil olev sarviline, kes meenutab mingit animategelast.
Partii number: 735
Pudelil kirjake: ""Heaven or hell? It's matter of perspective."

No comments:

Post a Comment