Thursday, July 25, 2024

Tanker - Das Helga

Nimi: Tanker - Das Helga
Päritolu: Eesti (Jüri)
Taara: plekk 0,44L
Alkohol: 4,5%
Algvirde tihedus: pole antud
Tüüp: German ALE / Kölsch /  ALE
Hind: 2.49€ + pant
Eelhäälestus: 
Värvus: Kuldne (väga õrn hägu)
Vaht: Läks normaalselt vahtu, aga veidi kiirustades see vaht vajus.
IBU: 20

Aroom: Aroom on täitsa mõnus kergelt hapukalt puuviljane, veidi pärmine ja õrna humala tunnetusega.

Maitse: Sõõmu alguses on kohe tunne et huvitavalt hapukas, kusjuures sõõmu keskosas see juba hakkab veidi mahenema. Ehk siis lonksamise algul on kerge Sour-i kahtlus. Maitse terviklikult on selline hapuka ja mõrkja vahel balansseeriv, veidi puuviljane ja veidi humalane. Lõppmaitses jääb pigem mängima mõrkjas, ent ka hapukas on seal kuskil olemas.  Alul tundub keha kerglane olema, aga ta tüseneb suus olemise käigus. Vägagi omanäoline õlleke. Muide kogu oma eripära juures ka üpriski lihtsalt joodav. Tore hapu ja magusa piiril kõikuv, ent mõlemat piiri ka ületav õlleke. 

Kokkuvõte: Ma olen muide siia blogisse ka kunagi paar Kölsch õlut kandud, aga esimene neist oli selline pigem masstootja õlu. Ning kuna see oli juba 6 aastat tagasi, kui mu õlleteadmised olid veel üsna piiratud, siis saan vaid täheldada, et toona märkasin õllel mingit imelikku maitset. Ent nii hapukas ta kindlasti ei olnud.  Teise õlle puhul milleks oli Voldi - June märkasin juba ka laadset hapukust (räägin seda puhtalt märkmete baasil.) Kuid omanäoline on ta igatahes, mul pole  midagi ette heita. Pigem tootjatele seda, et selle õllega nii vähe katsetada julgetakse, võib olla on ka küsimus minus, et lihtsalt minuni pole selle tüübi esindajad jõudnud. Aga kui soovite midagi omanäolist soovitan kindlasti proovida. 

Hinne 4+

Huvitav fakt: Heal lapsel mitu nime. Tootja on purgile pannud German ALE, aga ka kodulehel viitavad nad Kölschile, osad allikad väidavad ta üldse olema Kölni ALE, kuid Untappd tunneb teda kui "Pale ALE - Other". 
Minu andmetel pole eesti tootjad Kölsche just väga palju teinud. Ilmselt om tegemist turu prognoosimisega. Igatahes kiidan käesolevat ettevõtmist.
Koduleht väidab ka, et õlu on hapu, aga mina ütleks, et pigem hapukas või hapule kalduv. 
Mulle meeldib ka purgikujundus, millegipärast toob see mulle meelde Marc Chagalli maali La Mariée, eestikeelne tõlge maali nimele on "Pruut."
Proovitud partii: Kahjuks on partii numbrit keeruline välja lugeda, aga see võib olla 01 6600, aga ei pruugi. 

No comments:

Post a Comment