Monday, November 21, 2022

Černá Hora - Ležák

Nimi: Černá Hora - Ležák
Päritolu: Tšehhi (Černá Hora)
Taara: Klaas 0,5L
Alkohol: 4,8%
Algvirde tihedus: 11,7%
Tüüp: Hele Lager
Hind:  1,40€ + pant
Eelhäälestus: Ma kunagi olen ühte Lobkowicz-i see kuulub ka sinna gruppi. See eelmine proovitud õlu ei olnud just midagi erilist... kui täpne olla ma pidasin seda õudseks. Väga loodan, et see midagi palju paremat on. 
Värvus: Kuldne
EBC: ?
Vaht: Vaht tekkis ilus ja püsib normaalselt. Võib-olla veidi kiirustab lahkumisega.
IBU: 28

Aroom: Aroomgi on tšehhipärane laager õlle aroom. Kergelt humalane ja mõningase odra varjundiga.

Maitse: Maitselt on tegemist mõnusalt kerge laager õllega. Klaari ja hea maitsega, isegi humalat on, aga see pole mingi imeliku mõrkja nurgaga, vaid meeldiv. Veidi võibolla kaldub see õlleke isegi magusa poole. Aga kui mulle lubatakse kerget heledat laagrit, siis vot just midagi sellist ma ootakski. Ehk siis stiili tabab puhtalt. Taaskord üks ideaalne suve või sauna õlu.

Kokkuvõte: Hea klaari maitsega lihtne laager õlleke. Nagu üteldud siis minu meelest sobib ideaalselt janu kustutamiseks. Loomulikult mingit gurmee pauku siit ei saa, aga ausa lihtsa ja kerge õlle saab küll. Ei leidnud eriti midagi, mille kallal norida võiks. 

Hinne: 4+

Huvitav fakt: See õlletehas kuulub firmale Lobkowicz, millel on mitmeid erinevaid brände ja pruulikodasid. Černá Hora tähendab Tšehhi keeles musta mäge ja see on ka külakese nimi, ning see asub Brno lähedal. Väidetavalt on pruulikoda töötanud alates aastast 1298 ja nad on suutnud ära kaardistada pruulmeistrid alates aastast 1555.  


Tootja infot: https://www.pivo-cernahora.cz/produkt/cerna-hora-lezak/

No comments:

Post a Comment