Thursday, November 10, 2022

Basqueland - Mister Dough

Nimi: Basqueland - Mister Dough
Päritolu: Lõuna-Baskimaa/Hispaania (Gipuzgoa)
Taara: Plekk 0,44L
Alkohol: 12%
Algvirde tihedus: pole antud
Tüüp: Cinamon Roll Imperial Pastry Stout / Imperial Stout
Hind: Naabrimee tõi sünnipäevaks. Aitäh!
Eelhäälestus: No Cinamon Roll Imperial Pastry Stout, kas võib kuidagi juhtuda, et selline asi võiks kehv olla? Ma arvan, et mitte. Baskimaalt pärit õlut pole ka varem joonud. Olgu jah, de jure on see Hispaania, aga ikkagi. Keen põnevusest. Purk on nii silmini täis, et kui sa seda täiesti püstiselt lauapeal ei ava, siis ajad maha. Väga viisakas.
Värvus: Must
EBC: ?
Vaht: Tuli palju vaeva näha, et ta vahtu saada, aga tekkis ilus pruunikas vaht. Mis küll vajus üpris kiirelt. 
IBU: ?

Aroom: Üllatuslikult on aroom veidi tagasihoidlikum kui ma eeldasin. Tumeda röstiga kohv. Isegi eeldatavat magusust see aroom ei reeda. Aroomilt meenutab mõnda kergemat milk stouti. Mingi kerge alkoholi virve on ka.

Maitse: Esimene asi on taas konsistents, mis kuidagi laisalt voolab üle huulte, korralik diisel. Kere on loomulikult rohmakas. Maitses on tõesti tunda kaneeli ja üldiselt on see jook suhkrusiirupi baasil, kuhu on poetatud mõned kohvioad, aga maitse on veidi nagu sordiini all. (Kurat, äkki on veel liiga jahe?) Muidu üldiselt vastab mu ettekujutusele Pastry Stoutist küll. No see milk stouti paralleel polnud ka päris vale, siia on ka laktoosi sisse uhatud. Nii, olen teda nüüd käte vahel soojendanud ja tõesti hakkab maitse paremini avanema. Nüüd hakkab maitseküljest see kaneelipuu koor ka lahti lööma. Et siis külmast võttes tahab see rohkem toas logeleda kui 15 minutit. Tegelikult on ju ikkagi tegemist suurepärase joogiga, aga päris katarsises ma ei põle. Ilmselt ajasin enda ootused liiga kõrgele. Aga aus õlleke on ta igatahes.

Kokkuvõte: Esimene meeldetuletus, see jook võib julgelt soe olla, sest külmas jääb ta tagasihoidlikumaks. Paljud Stoutid avanevad ka jahedamana. Üldiselt on siiski tegu igati viisaka stoutiga. Samas ma ei tea, kas ma olen ennast veel parematega ära hellitanud, aga minu jaoks jäi ta veidi tagasihoidlikuks. Selliselt Stoutilt eeldaks ikkagi hea kohviku tehtud koogi asendamist. siin on kõik koostisosad olemas, aga kook pole päris see. Kurat ma tunnen , et 10 palli süsteem oleks palju parem. Äkki mingi postituste juubeli puhul teen muutuse. Igatahes on see jõuliselt matsakas Imperial Stout, aga maitsete kompleks on veidi sordiini all, seda isegi peale täielikku soojenemist. Hea on ta ikka, aga oma stiili raames liiga tagasihoidlik. 

Hinne: 4+

Huvitav fakt: Baskimaa on autonoomne piirkond Hispaania ja Prantsusmaa piiril. See oli esimene õlleke sellest piirkonnast, mida olen proovinud. See on ka üks väheseid Imp Stoute, mis on minult hinde alla 5 saanud.

Tootja infot: Kodulehel see toode puudub. (isegi e-poes)

No comments:

Post a Comment