Sunday, December 26, 2021

Põhjala - Birthday Bänger

Nimi: Põhjala - Birthday Bänger
Päritolu: Eesti (Tallinn)
Taara: klaas 0,33L
Alkohol: 12,5%
Algvirde tihedus: 33,6°
Tüüp: Imperial Stout
Hind: 3,30€ + pant
Eelhäälestus: Põhjala Imperial Stout on minu jaos kvaliteedi märk. Ehk siis tai boh kui ma kohe maiustada ei saa. Cocobänger oli küll äss, miks ei peaks antud isend bängima.
Värvus: Must.
Vaht: Valades oli keeruline teda vahtu ajada. Loodan, et see räägib paksusest. Muidu oli ilus pruunikas vaht, nii palju kui teda oli. 
IBU: 30

Aroom: Tõstsin klaasi nina juurde ja esimene asi Õunakook. Tead küll, see vanaema tehtud muretainast plaadikook ohtra kaneeli ja vanilje suhkruga. Kurat seda tahakski esimese hooga ainult nuusutama jääda, sest juba see on elamus. Muide aroomis on ka alkohol üsna jõudsalt tunda.

Maitse: Esimese sõõmu võtsin tillukese. Kohe oli aru saada, et see on üks paks siirup mis pigem venib kui voolab. Aga maitse poolest on esimene asi kõrbenud(või karamellitud) suhkur. Ülejäänud õunakook on kuhugi ära kadunud. Lõppmaitses on ka terake kaneeli alles. Aga kõik kakaotoodete maitsed on kuidagi tagaplaanil. Väike oht on taaskord, et ta on veel veidi liiga jahe. Üldiselt väga meeldiv kissell, aga aroom ehitas ootuse jube suureks. No sellest rammusast kehast ei pea ilmselt rääkimagi kui juba konsistents on nõnda paks. see on nagu külmunud roosiõis, soojendad klaasi käte vahel ja maitse hakkab avanema. Vahepeal uurisin ja mulle tundub, et põhi maitse annavad sellele desserdile tonka oad. Ühesõnaga taas üks koogilaadne magustoit.

Kokkuvõte: Läheb Põhjala IMP stoutide nimistusse ilusti. Katarsises ma just ei põlenud, aga no oivaline on see paks magustoit sellegipoolest. Eks ma olen ennast selliste jookidega juba üra hellitanud ka. Läheb mingit tõeliselt hullu asja, et ma rabatud saaksin. 

Hinne: 5

Huvitav fakt: Kindlasti tasub tal saavutad mingi veidi soojem temperatuur kui talvine garaaž.
Ma tean, et te teate, aga lihtsalt kordan üle.

Kasutatud linnased: Pilsnerilinnas, Carafa Special T-2, kaeralinnas, hele šokolaadilinnas, kuldne paljas kaer (Avena Nuda), Cara Pale, küpsiselinnas, šokolaadi-nisulinnas, tume suhkur

Humalad: Magnum, Simcoe, Yellow Sub, pruulimisšokolaad, kakaooad, tonkaoad, vanillikaunad (Madagascar)

Partii number: 251

No comments:

Post a Comment