Thursday, June 13, 2024

Pühaste - Silver Series - Muda Bourbon / Maple Syrup BA

Nimi: Pühaste - Silver Series - Muda Bourbon / Maple Syrup BA
Päritolu: Eesti (Tartu)
Taara: Klaas 0,33L (vahatatud kork)
Alkohol: 12,0%
Algvirde tihedus: Pole antud
Tüüp: BA Imperial Stout
Hind: Sain hea hinnaga!
Eelhäälestus: Traditsiooniliselt lähen Pühaste Silver Series õllele vastu kui kuninglikule pidusöögile. Seni pole ükski hõbe silt veel latti kolistanud. Muda oli juba tavalises versioonis meeldiv õlleke, eks nüüd on lihtsalt nüansirohkem ja maitsvam. Ootan naudingut.  
Värvus: Must.
Vaht: Kuigi ta valamise ajal nagu vajus klaasi siis ometigi läks täitsa ilusti vahtu. Seda pruuni vahtu sai ligi veerand klaasi. Vajus ta küll üpris kiirelt.
IBU: ?

Aroom: Aroom on esimese hooga üpris terav, selgelt on tunda burbooni nurkasid ja kõrbenud suhkrut, selle esimese okastraadiga seina taga keerleb aga tume must kohv. Kokkuvõtteks on ta üsna isuäratav.

Maitse: Esmalt pean mainima, et see klaasi vajumise mulje oli õige. Konsistentsilt on ta liim. Maitse algab magusmõrkjalt ja kergelt alkoholiselt. Ohtra suhkruga kohv, tilga viskiga. Siis hakkab see burboon veidi mõjule pääsema, aga vahtrasiirup sõidab tast teerulliga üle. Keskmaitse läheb ikka uljalt magusaks. Kui magus vajuma hakkab kerkib tuhast taas burboon. Ja lõppmaitses ongi selline magusamälestusega burbooni hõng. Nagu ma arvasin kuninglik magustoit. Magusat on ikka mitu ringi üle võlli, aga mulle meeldib. 

Kokkuvõte: Mudast on tehtud mudasiirup, aga põhimõtteliselt on kõik need andmed ka pudelipeal nimena kirjas. Eriti ilus on ka see vaskne pärlmutter vaha, millega kork on kaetud. Selle õlle viskoossus on selline, et ta klaasis lainetab ka teistmoodi. Ma arvan et see on üks magusaimaid Imperial Stoute, mida ma joonud olen ja ma olen joonud ikka päris magusaid. Kui teile tundub, et osad Imperial Stoutid on liiga magusad, siis see õlleke pole teie jaoks, aga Maiasmokad! Vaadake siia! See on nii magus, et võib serveerida ilmselt koos klaasi veega.

Hinne: 5

Huvitav fakt: Õlleke on veetund aega vahtrasiirupi- ja burboonivaatides.
Võib olla, et kõige magusam õlu, mida olen proovinud.

No comments:

Post a Comment