Saturday, June 22, 2024

Chimay - Blue

Nimi: Chimay - Blue
Päritolu: Belgia (Baileux)
Taara: Klaas 0,33L
Alkohol: 9%
Algvirde tihedus: Pole antud
Tüüp: Belgian Strong Dark ALE / Belgian Strong ALE
Hind: Keegi sõber tõi sünnipäevaks. Aitäh!
Eelhäälestus: Ma olin millegipärast täiesti kindel, et olen seda proovinud, aga ei olegi. Belgia kanged ALE õlled on mulle üldiselt meeldinud. Tumeda kange ALE-ga pole vist seni kohtunud. Ootan mõnusad särtsakat klaari maitsega õllekest.
Värvus: Tumepruun
EBC: ?
Vaht: Vahtu läks hea hooga ja seda sai ligi pool klaasi. Vajub normaalses tempos.
IBU: ?

Aroom: Aroom on belglasele omaselt pärmine. Taustal on karamelli ja linnaseid. Veidi on tunda ka alkoholi.

Maitse: Esimene tunne on, et see õlleke on üpris tummine. Väga tugeva kehaga, aga maitse on selle juures selline õhem. Maitses on tunda klassikalist belglastele omast pärmi, karamelli, veidi puuvilju ja kergelt ka alkoholi. Pudelil räägitakse ka šokolaadist, aga mina ei oska teda maitses üles leida. Maitse on ka veidi magusale kalduv. Normaalne õlleke, aga katarsist ei too. Pigem võiks maitseomaduste poolest liigitada sügise või talve õlleks.  

Kokkuvõte: Belglasele omane joon on olemas. Tegemist on autentse Trappist õllega. Maitses ühtegi vääratust ma ei leidnud. Igati viisakas, aga mingit erilist sära ta ka silma ei toonud, võib-olla mõne aja pärast toob kerge joobe sära silma. Proovida võib teda julgelt, sest tegemist on igati korraliku õllega, mõne jaoks võib ta suisa avada ukse Belgia õllede maailma. Korralik, hea, aga mitte liiga eriline.

Hinne: 4+

Huvitav fakt: Nagu mainitud omab Autentse Trappist toote märgistust. Trappisti puhul on siis Trappistide mungaordu õllega, ehk kloostriõllega. Pudelile on ka trükitud klaasi soovitus ja õlle hoiustamise soovitus. 


Tootja infot: https://chimay.com/en/beers/chimay-blue/

No comments:

Post a Comment