Tuesday, October 31, 2023

Hiiumaa Pruulikoda - Ehapuna

Nimi: Hiiumaa Pruulikoda - Ehapuna
Päritolu: Eesti (Kärdla)
Taara: Klaas 0,5L
Alkohol: 4,5%
Algvirde tihedus: Pole antud
Tüüp: Punane Laager  / Amber Lager /Red Lager
Hind: 2,99€ + pant
Eelhäälestus: No sellel Kärdla pruulikoja eelmise tulemise joogid ei olnud just erilised meistriteosed. Kippusid pudelist välja tulema ja olid jube pärmised. Eh seekordne tulemine on edukam. 
Värvus: Merevaik
EBC: ?
Vaht: Täitsa kena mütsi sai korraks pähe ja vajus see normaalses tempos. 
IBU: ?

Aroom: Aroom on vaskne ja kergelt karamelline, ning üpris tugeva pärmi servaga. Kuid samas on temas ka midagi kutsuvat.

Maitse: Ära sa märgi, no see õlleke on küll mõnus. Sellise selge müncheni punase käekirjaga, maitsev punane laager. See on nii hea, et seda ei julgeks laager õlleks pidadagi. Selline rikas kergelt karamelline ja veidi vaskne klaar maitse. Aroomis ennast näidanud pärmist pole maitses midagi segavat. Teda ei märkagi, ehk siis ta on täpselt omal kohal. See õlu on nii maitsev, et korra tekkis kahtlus ka ikka on Eestis tehtud. Nii head amber laagrit ma pole vist kohaliku tootena saanudki. Väga maitsev!

Kokkuvõte: Tundub, et tasus küll seda pruulimise asja jälle Kärdlas tegema hakata. Vähemasti selle esimese proovitud asja pealt väidan. No see on tõsiselt maitsev. Nende tavaline laager ootab mul ka kapis järjekorras. Ma tõesti ei mäleta millal ma viimati nii maitsvat punast laagrit sain. Ma siiralt kahetsen, et ainult ühe võtsin. Tasub kindlasti proovida.  

Hinne: 5+

Huvitav fakt: FB leht tundub neil sama olema, mis oli sellel eelmisel pruulikojal, mis samas kohas tegutses. Pudelil on Hiiumaa kaart ja seal on ära märgutud Eesti esimene klaasivabrik, ning leidub ka selle koha kohta lühike kokkuvõte. Ma eeldan, et igal õllel on eri koht/lugu peal. 

Tootja infot: Koduleht puudub.

No comments:

Post a Comment