Monday, October 23, 2023

Saku - Kirsi-Martsipani Tume

Nimi: Saku - Kirsi-Martsipani Tume
Päritolu: Eesti (Saku)
Taara: Klaas 0,5L
Alkohol: 6,0%
Algvirde tihedus: Pole antud
Tüüp: Tume Lager / Dark Lager
Hind: 1,79€ + pant
Eelhäälestus: No see kunagine Mandli Tume oli küll suht vilets vedelik. Apelsini-Šokolaadi tumeda esimene partii oli isegi üle ootuste joodav, aga pole hiljem seda uuesti proovinud. Kardan, et meeldiv mälestus trambitakse mutta. Üritan ka sellele võimalikult neutraalselt peale minna, aga etiketilt koostis osi vaadates kerkib siiski kõhklus, teate küll, "Kahtlusi ei ole aga kõhklus on..." Aga ehk läheb siiski õnneks.
Värvus: Mustjaspruun
EBC: ?
Vaht: Ilusa beežika vahumütsi sain talle pähe ja see tundub täitsa soliidselt püsiv. Ei siiski veidi ta kiirustab lahkumisega.
IBU: ?

Aroom: Nagu nina klaasile lähedale viin kargab selline mõnus Kirsinapsi litter ninna ja martsipanist tulenevalt ka mandli krae. See aroom on kuidagi terav suisa. Mingi imelik tume keemiline plönn on sel aroomil ka küljes, ma kahtlustan, et see on see kõrvetatud suhkrusiirup.

Maitse: Esimene tundmus on siirupine. Aga nagu üldpildina ei olegi nagu midagi hirmsat. (Pagan, tundub, et ma ikka ei ole talle neutraalselt peale läinud.) Samas need kirsi ja mandli maitsed on nii intensiivsed, et mõjuvad keemilistena. tekib hirm, et kui seda rohkem kui pudel ära juua võib mürgistuse saada. Ma kaldun arvama, et see on kõige magusam tume laager, mida ma eales proovinud olen. Lubatud maitsed on tal ju selgelt olemas ja üldpilt on ka põnev, aga see kõik on kuidagi julmalt magus ja keemiline. 

Kokkuvõte: Omapära on tal ju selgelt olemas ja nimes lubatud maitsed tuuakse ka kõik kohale ja tuuakse sellise intensiivsusega, et soovitan prillikandjatel enne proovimist prillid peast võtta, võib klaasid puruks virutada. Ja see keemiarelva aspekt on ka nagu väga tugev. Ma eeldan, et see on selline sobilik jook daamidele, kes väga õlut ei joo, aga kellele magusad joogid meeldivad ja pealegi on nad atsetooni aurudega harjunud, et keemiarünnak ei pruugi neid ka maha võtta. Kokkuvõtvalt peab ütlema, et otseselt halb ta ju ei ole, aga kuidagi valesti magus, keemiline ja jube intensiivne. Samas ma ei välista, et mingis jõulupühade etapis ma veel ühe säärase koju lohistan (kui juhtub allahindlus olema) ja ära joon.

Hinne: 3+

Huvitav fakt:  Hiljuti sain teada, et Saku kodulehel pole õlle info nii tagasihoidlik Carlsberg gruppi kuuluvuse tõttu, vaid kohaliku ettevõtte laiskus vms. Samas võib olla asi selles, et nad saavad ka ise aru, et nad õlut ei tooda ja ei hakka õlle parameetritega hämama. Pudelil on antud , et 100ml annab 62 kcal, aga ma maitse järgi arvaks, et sega energiat on seal palju rohkem.

No comments:

Post a Comment