Tuesday, October 8, 2024

Saku - Tume

Nimi: Saku - Tume
Päritolu: Eesti (Saku)
Taara: Klaas 0,5L
Alkohol: 6,7%
Algvirde tihedus: Pole antud
Tüüp: Dark Lager / Tume laager
Hind: 1,79€ + pant
Eelhäälestus: Ma olen ju Tumedat kindlasti korduvalt joonud, lihtsalt väga ammu pole sattunud. Minu mäletamist järgi oli see täitsa joodav õlu. Seega loodan, et ta on endiselt joodav.  
Värvus: Kastanpruun.
EBC: ?
Vaht: Tekkis kerge kena veerand klaasi vahumütsike. Seisab normaalselt, võib-olla veidi kiirustab vajumisel.
IBU: ?

Aroom: Aroom tuleb küll nagu minevikust meelde, veidi magus kergelt kõrbenud karamell. Ja väike vihje röstlinnastele.

Maitse: Konsistents on huvitavalt tummise poolne. Maitsegi on nagu kuskil mälusopis olemas ja sarnane. Veidike magus üle keskmise röstine. Peab tõdema, et täitsa meeldiv. Eriti tore on see, et niipalju kui ma mäleta, sest ma pole ammu Saku Tumedat joonud, siis see maitse on säilinud suhteliselt autentne. Muide veidi meenutab Saku - Manchesteri, mis on ainus saku õlu mida ma vabatahtlikult olen viimasel ajal valmis kuskil baaris tellima. Seega võin tõdeda, et üllatavalt meeldiv õllekogemus, osaliselt ka selle tõttu, et maitse pole ära vajunud, nagu see paljude Saku õlledega on aja jooksul juhtunud. Maitsekas tume laager.  

Kokkuvõte: Ma võin tõdeda, et olen meeldivalt üllatunud, Saku õlu mis pole oma nägu aastate jooksul kaotanud. Huvitav, kas asi on selles, et kirjade järgi kasutatakse pruulimisel humalaid, mitte humalaekstrakti. Ning see maitse oli juba varemalt meeldiv ja kannab endas palju nostalgilisi mälestusi. Mulle hakkab tunduma, et ma võin seda isegi tulevikus veel osta. Mõnus veidikene kangem tume laager.  Kindlasti hindamisel annab ka nostalgia hindele oma lisamõõtme. Ma päriselt sooviks hetkel avada järgmise. Soovitan õllesõpradel taas proovida.

 Hinne: 5

Huvitav fakt: Üks Saku õlu, mis pole ajas oma nägu kaotanud. Ei maitses ega aroomis.
Väidetavalt on retsept pärit aastast 1960 ja väidetavalt on õlles kasutatud humalaid, mitte ekstrakti, see seletaks muidugi seda veatut maitset. 
Kordan veelkord, et kurb on ka see, et Saku on täiesti ära likvideerinud õlle põhised korgid. Ilmselt see on väike vihje, et üks laga puha. 

No comments:

Post a Comment