Monday, August 29, 2022

Black Star (Kodune käsitööõlu pruulmeister: Hardi Anton)

Nimi: Black Star (Kodune käsitööõlu pruulmeister: Hardi Anton)
Päritolu: Eesti (Tartu)
Taara: Klaas 0,33L
Alkohol: 10,3%
Algvirde tihedus: Pole antud.
Tüüp: Imperial Stout
Hind: Pruulmeister saatis. Aitäh!
Eelhäälestus: Selle meistri eelmiste õllede puhul olen saanud vaid valjuhäälset kiidulaulu laulda ja nüüd on ees üks mu lemmik õlletüüp. Latt on kõrgel.
Värvus: Must
EBC: 145
Vaht: Ilus pruun müts tekkis ja kahe sõrme paksuselt püsib hämmastava meelekindlusega. 
IBU: 75

Aroom: Mõnus magus aroom. Veidi kõrbenud aroonia moos ohtra suhkruga, mis on kaetud tumedašokolaadi klasuuriga.

Maitse: Konsistents on meeldivalt paks. Muide üllatab see, et polegi ülevõlli magus. Pigem on magusat hästi natukene, pigem isegi pole. Aga maitset on küll. Selline hästi tumeda röstiga kohv on see. Ka mõrkjust on normaalselt alles jäänud. Kuninglik jook. Ma tegelikult tunnen isegi veidi magusast puudust. Sest minu nägemuses võiks üks ideaalne Imperial Stout olla selline magustoidu laadne asi, aga see on puhtalt minu arvamus. Igal juhul on tegemist igati viisaka ImpStoutiga. No ja miski ei reeda maitses tema kodupruuli päritolu. Muide ka alkohol ei reeda ennast maitses. Aus Imperial Stout.

Kokkuvõte: Taaskord üks esmaklassiline kodupruul. Kui millegi üle nuriseda, siis vähese magususe üle (Mina 15 aasta tagant vaatab mind hämmeldusega ja küsib, "Kuidas saab õlu liiga vähe magus olla?" No kurat kui ma suudaks/oskaks kodus sellist õlut teha, siis  katel huugaks pidevalt. Okei, võib-olla siis kui elekter maksab 4000€ MWh teeksin väikese pausi. Seega kodused õllepruulijad, ma ei julgeks (enam) kunagi kasutada vabandust, "Ega kodus tehes ei saagi paremat." Konservist õlut tehes on loomulikult lagi ees, aga siin on ikka ilus kraam. Kiidan tegijat!

Hinne: 5+

Huvitav fakt: Kiidan etiketil oleva info mitmekülgsuse eest. IBU ja EBC on mõlemad kirjas. 
Villitud 06.07.2022.
PS! Hindes on ka väike kodupruuli koefitsient sees. Väiketootja ImpSto poleks selle katse eest plussi juurde saanud.

Tootja infot: Kodulehte pole.

No comments:

Post a Comment