Sunday, March 5, 2023

Lehe - Cantognake

Nimi: Lehe - Cantognake
Päritolu: Eesti (Keila)
Taara: klaas 0,33L
Alkohol: 21%
Algvirde tihedus: Pole antud
Tüüp: Imperial Stout BA
Hind: Sain hea hinnaga.
Eelhäälestus: Järjekordne Lehe vikat. Muide eelmisel, mida proovisin polnud ju maitsel midagi viga, vastupidi, oli oivaline. Aga lihtsalt see 21% alkoholi teeb ettevaatlikuks. Samas Buffalo Trace viskivaadis logelenud jook võiks ju hõrgutis olla. 
Värvus: Must
EBC: ?
Vaht: Kõvasti pidi meelitama, et mingi vaht talle peale saada. Aga kadus see vaht kiirelt.
IBU: ?

Aroom: Isegi mu kergelt nohusesse ninna tungib see paks magus ja veidi alkoholine bukett. Veidi rammusmagusat šokolaadikooki ja sorts tammevaadi viskit. samas valmistab see aroom maitsemeeled ette küll.

Maitse: Taaskord tajud esimese asjana paksu konsistentsi huultel ja siis läheb lahti. Algab maitse sellise magusa koogimaitselise sissejuhatusega, mis keerab ennast veidi hapukaks seejärel visatakse sulle lärakas väga tammist šoti viskit lõugade vahele. Ning see tammevaadi hõng jääbki vaikselt suhu mängima ja hajuma. Ma ütleks, et see viski domineerib kuidagi liiga jõuliselt. Tekib tunne, et vaati pole enne õlle sisse valamist päris tühjaks tehtud ja sellest ka need pöörded. Aga maitsepuudust või igavust siin küll tähendada ei saa. Lihtsalt see tugev alkohol anna veidi tunda. Aga aus õlleke.

Kokkuvõte: Ma eeldan, et see on üks ideaalne kandidaat keldrihoidiseks, sest siin on neid nurki küll, mida aeg võiks keldris maha viilida. Samas on ta ka sellisel kujul igati aus lõuatäis, aga soovitatavalt mitme peale ja väikestest klaasidest. Sest maitseelamuse saab juba mõne sõõmuga kätte. Üldiselt on ikkagi tore, et selliseid hulluseid tehakse. Lihtsalt ma ei tahaks kunagi neid viis tükki järjest ära juua, sest isegi minu paljunäinud maks lülitaks mu siis ilmselt energiasäästu režiimile. Aga jook on aus ja veidi riukalik. Ma tõesti eeldan, et paar aastat keldrivangistuses lihviks selle teemanti ilusamaks. 

Hinne: 5

Huvitav fakt: Partii nr. 741.
Kuna parim enne on 2027 siis keldris vedelemine on talle justkui sisse kirjutatud.
Hetkel on vist taaskord tegemist kõige kangema õllega, mida olen proovinud. Üks sarnane ootab mind veel kapis. 
Siis see kujundus ja nimi... Ma arvaks, et tegemist on viitega filmile "Naine kõnnib ees", kus viidatakse kohale, mida sa südames kannad ja selle asja/nähtuse nimi olevat Cantognake, aga palun kirjutage oma õlle lugu rohkem lahti. Looga õlut on alati ägedam juua kui õlut, millel on arusaamatu kujundus ja nimi.

No comments:

Post a Comment