Wednesday, July 17, 2024

Chimay - Red

Nimi: Chimay - Red (Rouge)
Päritolu: Belgia (Baileux)
Taara: Klaas 0,33L
Alkohol: 7%
Algvirde tihedus: Pole antud
Tüüp: Brown ALE / UT: Belgian Dubbel
Hind: Keegi sõber tõi sünnipäevaks. Aitäh!
Eelhäälestus: Chimay - Blue oli igati mõnusalt joodav õlleke. Mingit suurt vaimustust ta küll ei tekitanud, aga ühtegi viga ma ka tema juures ei tähendanud. Antud isend on Brown ALE ja nagu ma olen varemgi korduvalt ütelnud, siis ma pole just selle õllestiili fänn, samas mõned allikad viitavad, et tegelikult on see hoopis Belgian Dubbel, seega tasub loota meeldivale üllatusele. Ehk siis ootan mõnusat Brown ALE-i, mis on tegelikult hoopis parem.
Värvus: Kastanpruun
EBC: ?
Vaht: Vahtu läks hea hooga ja seda sai üle poole klaasi. Esimene pool sellest vajus üpris suure hooga ja ka ülejäänu kiirustab veidi.
IBU: ?

Aroom: Aroomis on kerget pärmi, veidi puuvilju ja mõõdukalt karamelli.

Maitse: Esimesed tunded on, veidi magusalte kaldus ja üpriski puuviljane. Loomulikult tuleb ka tõdeda, et tegu pole sellise õllega, mida me üldiselt keskeltläbi Brown ALE-ina teame, see on ikka olemuselt belgane ja täitsa meeldiv. Ehkki ta on küllaltki suure alkoholi sisaldusega, näen ma teda pigem suve õllena, just selle puuviljase maitse tõttu. Ma liigtaks ta suisa dessert õlleks. Muide maitses on ka veidi pärmi tunda, aga siia ta sobib nagu rusikas silmaauku. Meeldiv veidi magus ja puuviljane õlleke.

Kokkuvõte: Ma julgeks väita, et liigimääratlus Brown ALE, mis on pudelil on suisa eksitav. Minu jaoks oli see palju parem kui tipu Brown ALE-id. Meeldivalt magus ja maitseküllane. Samas ka kerge ja mõjub suisa veidi šampuse moodi. Tekkis suisa tunne, et peaks ta oma ostunimekirja panema. MA ei ta, kas selle tõttu, et ma talle lähenesin nagu tüübi nimi pudelil väitis, või ta ongi parem kui Blue oli, igatahes saab ta täis punktid.

Hinne: 5

Huvitav fakt: Mitte lasta ennast eksitada pudelile trükitud liigimääratlusest Brown ALE, ta kindlasti olemuselt võib see olla, aga tegelikult on ta palju enamat.
Ta omab Autentse Trappist toote märgistust. Trappisti puhul on siis Trappistide mungaordu õllega, ehk kloostriõllega. Ning antud õlleke on pruulitud Scourmont-i kloostris.
Pudelile on ka trükitud klaasi soovitus ja õlle hoiustamise soovitus. Tahaksin välja tuua, et klaasi soovituse puhul on sirge küljega klaasile, ehk nn. pilsneri klaasile rist peale tõmmatud. 
Selle õllel on ka päris pikk säilivusaeg.  

Tootja infot: https://chimay.com/en/beers/chimay-red/

No comments:

Post a Comment